Kiest u voor Peuterschool De Meerpaal? Dan kiest u voor:
- Aandacht
- Spelend leren
- Buiten spelen
- Extra ondersteuning waar nodig
- Een vaste groep vertrouwde gezichten
- Doorgaande leerlijn van 2 tot 12 jaar

Spelend leren
Op de peuterschool kunnen kinderen spelend leren. Ze ontdekken de wereld met andere kinderen uit de wijk en samen groeien ze naar de basisschool toe. Aan de hand van uitdagend speelmateriaal, het juiste aanbod en persoonlijke aandacht van kundige peuterleidsters, ontwikkelt uw kind zich van peuter tot kleuter. Spelenderwijs leert uw kind vaardigheden die van pas komen op de basisschool.

"Ik ben zo blij dat mijn dochter het hier naar haar zin heeft en ook nog heel veel leert!"

Van peuterschool naar basisschool
De peuterschool is bedoeld om de overstap naar groep 1 zo soepel mogelijk te laten verlopen. Als uw kind 4 jaar wordt en naar de basisschool gaat, is het schoolgebouw al bekend. De lessen in groep 1 en 2 van de basisschool sluiten aan op de thema’s van de peuterschool. Op de peuterschool werken we met Uk & Puk, in groep 1 met Ik en Ko. De figuren zijn bekend voor de kinderen. Zo wordt de stap naar de basisschool makkelijk. Bovendien komt uw kind in de kleutergroep vriendjes van de peuterschool tegen. Leidsters van de peuterschool en leerkrachten van de basisschool werken hecht samen waardoor uw kind zich snel thuis zal voelen op de basisschool.
Omdat de peuterschool en de basisschool zo intensief samenwerken en één programma gebruiken, is het erg belangrijk dat uw kind naar de basisschool gaat die bij de onze peuterschool hoort. Uw kind blijft dus gewoon op de zelfde school als het vier geworden is. Daardoor is voor uw kind de overgang soepel en de juf van groep 1 weet al veel over uw kind als het in haar groep komt.

Contact met de ouders
We vinden het contact met de ouders heel belangrijk. Voor ouders is het in het begin vaak spannend om het kind naar de peuterschool te brengen, daar hebben we alle begrip voor. We zien de peuterschool en de ouders partner in de ontwikkeling van het kind. Samen kunnen we uw peuter het beste geven. Kom gerust naar ons toe om vragen te stellen over opvoeding of ontwikkeling van uw kind. We helpen graag.