Groepen
Groepen en thema’s
Bij Peuterschool De Meerpaal is uw kind in goede handen. Uw kind kan er spelen met andere kinderen en wennen aan het naar school gaan. Er zijn twee groepen van maximaal 16 peuters tussen de 2,5 en 4 jaar oud. Met elkaar groeien ze naar de basisschool toe. Het programma 'Puk en Ko' dat we gebruiken, versterkt vooral de taalontwikkeling. We maken op de peuterschool veel gebruik van onze handpop Puk. Puk is dan ook net als één van de peuters; zij herkennen zich in de pop. Daardoor helpt Puk de kinderen bij het leren over verschillende onderwerpen.

Puk en Ko is niet alleen een taalprogramma maar een totaalprogramma dat de brede ontwikkeling van jonge kinderen stimuleert. Wij werken met tien verschillende thema's waar we ongeveer anderhalf jaar mee bezig zijn. Een paar thema's zijn: welkom Puk, knuffels, hoera een baby, wat heb jij aan vandaag, hatsjoe. In het thema 'hatsjoe' is er bijvoorbeeld een activiteit waarin de kinderen ontdekken dat Puk verkouden is en waarin ze hem helpen met het snuiten van zijn neus. Daarbij leggen de kinderen niet alleen uit hoe Puk zijn neus moet snuiten, ze leren ook om aardig te zijn voor een ander door hem te helpen. Bovendien kiezen ze uit een theedoek, handdoek, baddoek en zakdoek de juiste doek om Puks neus mee te snuiten, waarbij ze kennis maken met meten (beginnend rekenen).

Hoe vaak mag mijn kind komen?
Kinderen mogen twee dagdelen komen, peuters met een indicatie voor extra speelleertijd van het consultatiebureau mogen vier dagdelen komen. In het schema hieronder kunt u zien welke dagdelen Peuterschool De Meerpaal geopend is en wanneer uw kind kan komen. Groep E en F zijn bedoeld voor kinderen met een indicatie voor extra speelleertijd.